De reis en Los Angeles - Reisverslag uit Nederland, Nederland van angelique kessel - WaarBenJij.nu De reis en Los Angeles - Reisverslag uit Nederland, Nederland van angelique kessel - WaarBenJij.nu

De reis en Los Angeles

Door: Mirella

Blijf op de hoogte en volg angelique

05 September 2017 | Nederland, Nederland

Hoi allemaal!

Het wordt weer eens tijd voor een update! Nu hebben we nog even de luxe van een goed werkend wifi.
Eergisteren zijn we ongeveer 15 uur onderweg geweest om hier te komen. We zijn vertrokken vanuit Dusseldorf met een inieminie cityhopper toestelletje. Wat is het leuk om de verschillen tussen Duitsland en Nederland te zien vanuit de lucht. Zodra je over Nederland vliegt zijn alle weilanden kaarsrecht en bijna symmetrisch opgedeeld. We hebben een overstap op Amsterdam gehad, deze tijd hebben we natuurlijk benut om een biertje te drinken. De vlucht met KLM naar Salt Lake City was er 1 uit het boekje, perfecte vlucht!
Bij aankomst in Amerika moesten wij door een aparte controle voor 'niet Amerikaanse' nationaliteiten. 10 zelfscans en 4 balies voor de Amerikanen zelf om t land binnen te komen en voor onze rij enkel 1 balie geopend. Blijkbaar geldt hier ook 'america first'... we hebben heel lang moeten wachten maar gelukkig konden we onze aansluitende vlucht naar LA nog halen. So far so good!
Bij aankomst een taxi genomen naar het hotel, een ritje van ongeveer 45 minuten. Inge, Angelique en Linda zijn er nog even op uit geweest om eten te halen maar das niet meer gelukt omdat alles dicht was. Uiteindelijk zijn we met zijn allen gaan slapen en de volgende ochtend zaten we met zijn allen om 4 uur wakker in bed. Of eigenlijk met zijn 3. Inge lag nog lekker te slapen, die heeft wat meer slaap nodig.
Na de benodigde koffie zijn we erop uit gegaan om te ontbijten. Iets verderop in de straat zat een heel leuk tentje waar we, zeker voor Amerikaanse begrippen, gezond konden eten. Vanuit daar zijn we doorgegaan naar Hollywood. En tsja wat zal ik er van zeggen..... het is een absolute must see omdat je er zoveel verhalen over hoort maar wij vonden het de grandeur missen die we verwacht hadden. Wel was er veel hysterie en dat zagen we later op de dag ook op Santa Monica beach. Maar eeej, je bent Amerika, het land van de hysterie! De walk of fame was leuk met al die sterren en we hebben aan Hollywood boulevard een drankje gedaan en nacho's besteld. Dat was een voorgerecht voor 1 persoon maar wij hadden er met zn 4en voldoende aan. Angelique en ik hebben nog ieder een leuke hoed en pet gekocht, wat met dit weer (40 graden!!!) geen overbodige luxe is. Vooral niet voor zo'n albino als ik ;)
S middags zijn we naar Santa Monica pier geweest. Ook hier weer een en al hysterie. Een volledige kermis op de pier en wat wij nog het meest schokkends vonden was het grote contrast tussen arm en rijk. Het is in Amerika echt alles of niks. Dikke auto's komen voorbij en verderop op de stoep zit iemand zn coke op te warmen en te roken.... we zijn uiteindelijk uit eten geweest bij de Thai. Heerlijk gegeten!!!! Op de straat waar we aan zaten waren minimaal 5 mensen te vinden die niet meer wisten dat ze bestonden, zo onder invloed van drank en drugs. In een tijdsbestek van 45 minuten zijn we uitgescholden voor 'white bitches' terwijl we zaten te eten, aangesproken door diverse oudere mensen zonder schoenen die de weg kwijt waren, zagen we een naakte man achter een woonbank vandaan komen midden op straat......de maker van the walking death heeft hier ongetwijfeld zijn inspiratie voor de serie opgedaan. Wat een verziekte maatschappij. Het besef des t meer daar Nederland een heel fijn land is. Bij ons geen 10tallen oudere mensen aan drank/ drugs en op straat omdat ze geen pensioen hebben.
(Aan alle moeders die meelezen: we hebben ons voor het donker veiliggesteld hahaha)
Kortom, LA is een must see maar wij vonden het niet heel geweldig. Morgen gaan we onze camper halen en de natuur in. Zodra we wifi hebben volgt een update!

• 06 September 2017 - 13:16

Mascha :

Hey meiden
    Geweldig verslag. Ik was er bijna bij.
    Vooral de apartheid van het echte bizarre Amerikaanse geloof ik dat flinke indruk maakt.
    Streakers op straat en White bitches ??? "HELL YEAH!" !
    Leuk ook de foto's. Staat je goed die pet Mirella!
    Have fun!

Verslag uit: Nederland, Nederland

Onze roadtrip door de West Coast van Amerika

Hoi iedereen,

Leuk dat jullie onze pagina gaan bijhouden tijdens onze reis. Zo hoeven jullie ons niet al te veel te missen en blijven jullie een beetje op de hoogte van waar wij uithangen (wel zo fijn voor alle bezorgde moeders enzo ;))
Morgen is het zover, dan vertrekken Linda, Angelique, Inge en ik naar Amerika. We vliegen vanuit Dusseldorf met een tussenlanding in ons eigen mooie Amsterdam om vanuit daar door te vliegen naar Salt Lake City. In Salt Lake City hebben we onze laatste overstap naar LA en daar begint onze trip. We komen aan op de dag voor Labour day, een grote nationale feestdag in the USA. Laat dat mooi uitkomen, want wij houden wel van een feestje. Angelique heeft al het eea uitgezocht en ik denk dat we uit gaan komen op een barbeque waar we vervolgens met zijn allen gaan country line dancen.....ach, weer eens wat anders dan hakken.....al moeten we dat ook nog even oefenen.
We hebben een camper gehuurd (of eigenlijk een vrachtwagen...het ding is 9 meter.....) en daarvoor moeten we eerst 24 uur verplicht uitrusten voordat we hem mee mogen nemen.
Onze reis in grote lijnen voert ons langs: Los Angeles, Joshua Tree NP, Sedona NP, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Las Vegas (hiervan geen verslag op internet want.....whatever happens in Vegas, stays in Vegas!!), Mono Lake, Yosemite park, San Fransisco, Carmel, Monterey, San Simeon, Santa Barbara, San Fransisco, Amsterdam.

We hopen regelmatig hier wat te posten!
Tot snel

Groetjes